Křesťan dnes

Rýchlo a zbesilo 8 (Recenzia)

Ôsma časť série, v ktorej sa ukáže, či to všetko o rodine boli iba kecy, alebo pravda. Rýchlo, zbesilo, hlučne a zábavne.

RÉŽIA: F. Gary Gray
SCENÁR: Chris Morgan
HRAJÚ: Vin Diesel, Dwayne Johnson, Jason Statham, Charlize Theron, Kurt Russell, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson, Ludacris, Scott Eastwood Nathalie Emmanuel, Helen Mirren, Kristofer Hivju, , Luke Evans

Hlavné mesto Kuby, Havana. Miesto, ktorého duch je ako stvorený pre medové týždne Dominica Toretta(Vin Diesel) a Letty. Idylka je však čoskoro fuč. Nebezpečná kyber-teroristka Cipher(Charlize Theron) verbuje „Doma“ na svoju stranu. Má dostatočné páky na to, aby ten, ktorý spojil obľúbený tím dokopy a vytvoril z neho rodinu, sa stal tým, ktorý sa jej otočí chrbtom.

Opraty roztrieštenej bandy berie do rúk Hobbs (Dwayne Johnson), a aby boli schopní čeliť novej výzve, musia spojiť sily aj s Deckardom Shawom(Jason Statham). Za dverami je tak ďalšia zbesilá jazda preplnenými ulicami New Yorku  či pustými ľadovcami v Barentsovom mori, počas ktorej úlohou rýchlych áut už viac nie je vyhrať závod, ale zachrániť svet.

Keď v roku 2001 do kín vstúpila prvá časť, nikomu v štúdiu sa ani len nesnívalo, že svetlo sveta uzrie ďalších sedem filmov. Obzvlášť, keď prvé dve, či tri pokračovania veľký úspech nezožali, bolo otázne, čo bude ďalej. F5 však otočila volantom a udala sérií nový smer. Z filmu o pouličných pretekoch sa stal v súčasnosti asi najväčší akčný blockbuster s hviezdnym obsadením.

Film vás nenechá nadýchnuť sa. Prechádza sa z jednej akčnej sekvencie do druhej. Z času na čas spadne z oblohy nejaké to auto, vynorí sa ponorka alebo príde tank. Predstavivosti sa medze nekladú. Pôsobí to dojmom, že čo chlapcov napadlo, to do filmu aj dali. Fyzikálne zákony sú občas bezpredmetné. Rozum treba nechať doma.

Zábava, ktorú film ponúka, spočíva okrem vzájomného doberania sa medzi hlavnými postavami, aj v prestrelenej akcii, kde drahé autá vybuchujú ako na bežiacom páse. Potom si však uvedomíte, že vy jazdíte na Felicii, a že realita, v ktorej žijete, je podstatne iná. Väčšina povie, že ide predsa iba o zábavu, ale chtiac-nechtiac nám filmy ako F8 a im podobné ukazujú pokrivený pohľad na to, čo naplní tvoj život, čo ťa urobí šťastným. Veľké svaly, rýchle autá, pekné ženy, rešpekt iných, vysoké postavenie?

[adrotate banner=“14″]

Film je to napriek všetkému dobrý. Vyplýva to najmä zo scenára, ktorý napriek mnohým postavám, či dejovým zvratom pôsobí funkčne a v mnohých ohľadoch prekvapuje. Pre tento žáner je až zarážajúce, ako sa veci poskladajú na konci dokopy.

Séria nabaľuje stále väčší balík hollywoodskych hviezd. Staré známe tváre dopĺňajú aj oscarové herečky Charlize Theron a Helen Mirren. Chémia medzi všetkými funguje. Je citeľné, že si to užívajú. Každý pozná svoje miesto a je veľkým prínosom. Ako je zvykom, o nejednu vtipnú situáciu sa postaral Tyrese Gibson. V obsadení chýba snáď len Paul Walker, ktorému aj tento krát v závere vzdali poctu.

Rodina, rodina a zase raz rodina. V posledných filmoch sa to omieľa podľa niektorých až priveľmi. Z môjho pohľadu práve to je pridanou hodnotou Fast and Furious. Bez toho by film bol myšlienkovo skutočne na bode mrazu. Takto sa dotýkajú sily priateľstva, o čom je možno až akútne aktuálne hovoriť. Dáva priestor zamyslieť sa nie len nad tým, akých priateľov máš okolo seba, ale hlavne akým si ty sám.

Rýchlo a zbesilo je vrchol mainstreamu. Za prvý víkend zarobil vyše pol miliardy dolárov, čím prekonal dokonca aj rekord Star Warsu. To, čo sa tvorcovia snažia priniesť divákovi, sa im z veľkej miery darí. To, čo ich cieľom ani nie je, by bolo nemúdre vytýkať.

OTÁZKY NA ZAMYSLENIE:

• Rýchlo a zbesilo je o partii priateľov, ktorý sa nazývajú rodinou. Máš v svojom okolí priateľov, ktorých môžeš takto nazvať? Priateľov, ktorý sú svojou vernosťou a láskou ako rodina. A čo je hlavné, snažíš sa byť ty takýmto priateľom iným?
  • Dominic sa otočil svojej rodine chrbtom. Ostatní potom mali jediný cieľ— získať ho späť. Ako konáš ty s priateľom, u ktorého vidíš, že nejde správnym smerom? Zlomíš nad ním palicu, budeš to akceptovať, prípadne ignorovať? Alebo pôjdeš, a akokoľvek je to nekomfortné, porozprávaš sa s ním a nasmeruješ ho znova dobre?

Autor: Peter Urbanec

Zdroj: Chcemviac.com

Exit mobile version