Jesus tram už jezdí po Praze!

V rámci iniciativy Národní probuzení, kterou jsme tady představili na konci června, se nám podařilo zrealizovat jednu z hlavních součástí (“vlajkových lodí”) celé evangelizační kampaně, speciální Jesus tram, která od 31.7 jezdí po ulicích Prahy. Jesus tram je souprava tramvaje kompletně polepená zvenku i uvnitř biblickými texty a konkrétními verši, ilustracemi Ježíše, a dalšími křesťanskými motivy.

Naším hlavním cílem je šířit mezi obyvatele Prahy a návštěvníky města povědomí o tom zásadním poselství, které nese Ježíš Kristus a křesťanství obecně, a to moderním nenásilným způsobem. Chceme takto umožnit lidem, aby se mohli o křesťanství něco dozvědět, a také je povzbudit aby o tom následně přemýšleli a hledali další informace.

Proto jsou konkrétně na exteriéru tři otázky, které adresují problémy dnešní doby. Uvnitř jsou potom čtyři verše na hlavních interiérových plochách, v prostoru nástupu a výstupu  jsou citáty ohledně dveří v biblickém kontextu, a pod stropem jsou další verše pro všímavé.

Kromě toho jsou na tramvaji loga křesťanských organizací a evangelizačních akcí, se kterými spolupracujeme a které podporují iniciativu Národní probuzení, namátkou třeba Otevřené nebe, Jesus Event, TepFest, a Evangelizační Exploze. Na mnoha místech je také vylepen odkaz na náš web https://www.narodniprobuzeni.cz/, kde se každý člověk může dozvědět více a zhlédnout svědectví lidí z jejich života s Bohem.

Jesus tram je souprava s číslem 9281 a bude jezdit minimálně do konce ledna 2024. Pokud byste se chtěli tramvají sami projet, tak její aktuální polohu a číslo linky můžete vždy najít na mapě PID na této adrese: https://mapa.pid.cz/?filter=9281. V tom případě, že na mapě symbol polohy tramvaje zrovna není zobrazený, tak je pravděpodobně v depu na technické přestávce.

Ohlasy jsou zatím převážně docela pozitivní. Veřejnost si tramvaje rozhodně všimla, jak už nyní můžeme vidět na sociálních sítích, a negativní komentáře jsou také reklama. Při jízdách tramvají pozorujeme, jak si lidé čtou texty a ve skupinkách o tom následně diskutují. Také pevně věříme, že se začátkem školního roku, a následně se začátkem akademického roku na pražských vysokých školách, se “zásah” tramvaje ve mediálním a veřejném prostoru ještě zvýší. Všichni jsme přesvědčení, že tato forma propagace křesťanství a šíření klíčových informací pomůže lidem změnit pohled na církev, a že například osobně přijdou na některou evangelizační akci, pořádanou v Praze nebo jinde.

Chceme proto všechny povzbudit, abyste informace o Jesus tram sdíleli na socialnich sitich a dalšími způsoby, které jsou vám blízké. Neváhejte informovat své kamarády, přátele, rodiče a lidi ze sboru, nebo přesdílet příspěvky s touto tematikou na sociálních sítích. Čím více se o tramvaji bude vědět, tím lépe.

Pronájem této soupravy tramvaje můžete také finančně podpořit částkou v libovolné výši. Bližší informace ohledně nákladů na provoz tramvaje, číslo účtu a variabilní symbol, jsou uvedené na webu https://www.narodniprobuzeni.cz/jesus-tram/, Průběžně obsah této stránky aktualizujeme.

Chceme vás také povzbudit, abyste uvažovali o podobné podpoře křesťanství také ve svém městě, ať už v rámci listopadové kampaně, nebo jindy. Nemusí se hned jednat o  celopolep tramvaje nebo autobusu. Některé menší polepy se dají sehnat za mnohem nižší částky. Určitě vám rádi poradíme s výběrem reklamy, nákupem, a celým procesem realizace na základě našich zkušeností. V případě zájmu nás kontaktujte na emailové adrese narodniprobuzeni@gmail.com. Máme už indikace, že větší nebo menší formáty reklamy budou na MHD také v dalších městech, a dokonce na osobních automobilech.

V této souvislosti je zajímavé svědectví o celém procesu od první myšlenky na kompletně polepenou tramvaj na jaře až po dokončenou realizaci. Zpočátku se lidé z vedení týmu za celý projekt hodně modlili a dotazovali Boha pro radu, ale všechno tehdy vypadalo hodně nejistě především s ohledem na vysoké finanční náklady. Potom ale někdy v květnu přišlo několik lidí, kteří prohlásili že jestli ten kompletní polep tramvaje začneme chystat, tak poskytnou docela velké obnosy peněz (až 100 tisíc). Věci se pak rychle daly do pohybu, objevili se další dárci podle sloganu “co si Bůh objedná, to si zaplatí”, a ve spolupráci s naší grafičkou a jednou křesťanskou agenturou jsme grafiku a texty připravili do konce června, tak aby se následně vše opravdu stihlo vyrobit do plánovaného termínu prvního výjezdu tramvaje.

Za tým Národního Probuzení

Pavel Parízek a Josef Bajzík

1 Komentář

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář