Křesťan dnes

Největší křesťanská kampaň bude stát astronomickou sumu. Mladým lidem má přiblížit život Ježíše 

Tento měsíc proběhne ve Spojených státech zřejmě největší křesťanská reklamní kampaň v historii. Televizní reklamy spolu s online reklamami a billboardy budou cílit na mileniály a generaci Z s pečlivě připraveným, důkladně prozkoumaným a trhem ověřeným poselstvím o Ježíši Kristu.

Ti, kdo stojí za kampaní, tvrdí, že na její spuštění vynaloží 100 milionů dolarů. Peníze věnovala malá skupina bohatých anonymních rodin.

Magazín Christianity Today informuje, že videoreklamy, z nichž některé již na YouTube nasbíraly miliony zhlédnutí, obsahují působivé černobílé fotografie a strhující klavírní skladbu. Každá reklama, která vznikla pod vedením michiganské marketingové agentury Haven, se zaměřuje na některý z aspektů Ježíšovy pozemské zkušenosti: Ježíš byl také souzen. Ježíš se také bavil se svými přáteli.

Reklamy odkazují diváky na stránky HeGetsUs.com, kde si mohou vybrat čtyři způsoby, jak se zapojit: chatovat živě, požádat o modlitbu, přihlásit se do kurzů Alfa nebo se prokliknout k plánu čtení Bible v aplikaci YouVersion.

CT v této souvislosti dále píše, že se pravděpodobně jedná o největší kampaň svého druhu, ale zdaleka nejde o první případ, kdy křesťané využívají sekulární mediální strategie k duchovním cílům. Od televizní evangelizace přes billboardy až po virální videa – pokaždé, když technologie pokročí, vidí mnoho křesťanů nové příležitosti, jak sdílet Ježíšovo evangelium. Tentokrát je však značka vytvořena profesionály a podpořena velkým rozpočtem.

Desítky let poté, co kanadský filozof Marshall McLuhan představil myšlenku, že „médium je poselství“, někteří křesťané namítají, že chovat se k Ježíši jako ke spotřebnímu zboží by mohlo nekřesťany povzbudit k tomu, aby se k němu chovali stejně, jakmile se dostanou do církve.

„Ježíšův příběh není třeba prodávat, ale stojí za to se o něj podělit,“ poznamenal pro Christianity Today Brad Abare. Ten dříve provozoval internetový projekt Church Marketing Sucks, který zkoumal, jakému napětí čelí křesťané při rozlišování evangelizace a prodeje.

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi. 

-red- Datum: 7. února 2023 Foto: Wikimedia Commons – ilustrační

Exit mobile version