Online profese, které se nyní vyplatí: 7 perspektivních směrů

Změňte svůj rozvrh z 8-17 hodin na volno, ušetřete čas na cestě do práce a z práce, nemusíte se stresovat s dress codem – můžete to všechno získat, pokud pracujete na dálku. Online profesí je poměrně hodně a ne všechny je obtížné zvládnout: některé se dají zvládnout za několik měsíců. Zde je několik z nich.

Tester

Doba studia: od 4 měsíců

Co dělá: Testuje aplikace napsané programátory.

Příbuzné profese, ve kterých se můžete uplatnit: programátor (jakýkoliv obor), projektový manažer

Jak poznat, že program (stránka, hra), který programátoři právě dokončili, funguje správně a nemá žádné chyby? Je předán testerům. Jejich úkolem je kontrolovat všechny možné funkce programu. Například: co se stane, když do přihlašovacího pole zadáte 1 znak, interpunkční znaménka místo písmen nebo začnete zadávat mezeru.

Povolání testera je často označováno za nejjednodušší „vstup“ do IT. A je to tak: na rozdíl od vývojářů, kteří se musí učit programovací jazyky a frameworky, testeři je nepotřebují. Ne, schopnost alespoň porozumět kódu je pro kariérní růst velmi žádoucí, ale zpočátku se bez ní můžete obejít. Začátečníci v oblasti testování obvykle pracují ručně na hotových testovacích případech. Ti zkušenější si umí napsat vlastní programy pro automatizaci testování.

Počítačový grafik*

Jak dlouho se učíte: od 1 měsíce, *ale pouze pokud už umíte kreslit

Co dělá: kreslí/navrhuje na tabletu či laptopu

Příbuzné profese, do kterých můžete přestoupit: designéři různých směrů

Pokud jste v dětství studovali na umělecké škole nebo jste se někde jinde naučili dobře kreslit – můžete si rychle začít vydělávat tvorbou grafického obsahu. V tomto případě se budete muset naučit kreslit na tabletu či laptopu a porozumět požadovaným pokynům. Mohou to být například obrázky pro dětské knihy, ilustrace pro webové stránky, lokace pro počítačové hry, kreslené reklamy, komiksy.

HR manažer

Doba studia: 3-4 měsíce

Co dělá: Vyhledává zaměstnance a spolupracuje s nimi.

Související profese, do kterých se můžete posunout: projektový manažer

Personální oddělení se může zabývat vším, co souvisí s lidskými zdroji ve firmě. Obvykle platí, že čím méně zaměstnanců – tím více odpovědností má personální oddělení a tím jsou širší. Tento specialista může například vyhledávat nové zaměstnance, zveřejňovat volná pracovní místa na pracovních portálech, vést pohovory. Podílí se také na rozvoji těch zaměstnanců, kteří jsou již zaměstnanci: vypracovává plán, posílá je na školení, sleduje efektivitu práce, vypracovává opatření pro povzbuzení, organizuje teambuilding. Personalisté často přebírají část práce účetních a úředníků: vedou evidenci odpracovaných hodin, vypočítávají mzdy a dovolené, sestavují rozvrhy směn. V některých společnostech jsou HR manažeři pověřeni jednoduchými právními úkoly (např. příprava smluv s novými zaměstnanci).

Na rozdíl od mnoha jiných profesí se od personalistů nevyžadují specializované znalosti (např. programovací jazyk pro programátora). Důležitější je schopnost pracovat s velkým množstvím úkolů současně, organizovat práci ostatních lidí, analyzovat, plánovat, všímat si chyb a hledat způsoby jejich nápravy.

Manažer obsahu

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Navrhuje a publikuje obsah.

Související profese, ve kterých se můžete uplatnit: copywriter, editor, SEO specialista, SMM specialista

Správci obsahu nejčastěji spolupracují s online prodejci. Jejich úkolem je vydávat nový obsah. Například – navrhnout pozice v katalogu. Chcete-li přidat jednu kartu – musíte napsat (nebo objednat u copywritera) popis, vyplnit specifikace, zadat cenu, přidat fotografie a videa, propojit zboží, které může být pro návštěvníka stále zajímavé. A protože nových produktů v obchodě mohou být desítky nebo stovky a navíc je třeba pravidelně měnit informace o starých položkách (mazat, měnit cenu) – pak potřebujete spoustu správců obsahu.

Kromě internetových obchodů najdou správci obsahu uplatnění i v jiných projektech: tam, kde je třeba publikovat velké množství obsahu (např. zpravodajské weby) nebo kde jeho uspořádání trvá dlouho (články s dlouhými a podrobnými návody, obsahující mnoho fotografií, videí nebo odkazů na jiné stránky).

Kromě publikování mohou správci obsahu převzít také úkol organizovat další práci související s obsahem. Mohou například vyhledávat copywritery, připravovat pro ně zadání a kontrolovat jimi zasílané texty.

Copywriter

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Píše texty

Související profese, ve kterých se můžete uplatnit: editor, SMM manažer, SEO

Pro každou webovou stránku, blog nebo stránku na sociální síti potřebujete hodně textů. Musí být zajímavé, čtivé, obsahovat užitečné informace pro čtenáře a být pozitivně vnímány vyhledávači. Takové texty píší copywriteři. Vytvářejí také obsah pro reklamu, píší scénáře pro videa, scénáře pro komunikaci operátorů se zákazníky, projevy pro řečníky, dopisy pro mailing listy, popisy produktů a mnoho dalšího.

Ze všech těchto profesí se copywriter nejsnáze naučí člověk, který píše správně a dokáže své myšlenky vyjádřit jednoduše a srozumitelně. Pokud však máte problémy s gramotností nebo vyjadřováním, bude pro vás pravděpodobně obtížné naučit se copywriting.

SMM manažer

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Account manager v sociálních médiích

Příbuzné profese, do kterých se můžete posunout: account manager, copywriter

Větu Billa Gatese „pokud nejste online, nejste v byznysu“ lze nyní přetvořit tak, že její začátek nahradíme slovy „pokud nejste na sociálních sítích“. Každá společnost tam má své stránky. A co víc: některé podniky nepotřebují ke svému fungování vůbec nic: žádné webové stránky, žádný internetový obchod, žádná skutečná kancelář – stačí jim profil na sociální síti.

A manažer SMM v něm hraje roli všeuměla. Publikuje obsah, často ho sám píše nebo objednává, sestavuje publikační plán, sleduje hodnocení účtu (růst počtu odběratelů, aktivitu, počet přeposílání a lajků), porovnává ho s účty konkurence, reaguje na komentáře a stimuluje aktivitu.

Targetolog

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Nastavuje cílení reklamy na sociálních sítích a ve vyhledávačích.

Související profese, do kterých se můžete posunout: SMM manažer

Hlavní sociální sítě a vyhledávače mají zabudované platformy pro cílení reklamy. Pomocí nich můžete nastavit reklamy pro konkrétní skupiny uživatelů. Například pro rodiče s dítětem mladším 1 roku – bude zobrazena reklama na kojeneckou výživu. A pro ty, kteří mají nastavený zájem o „výživu zdraví“ nebo „dietu“, se objeví reklamy na nejbližší posilovnu.

Nyní si na práci s cílením najměte samostatné profesionály – protože existuje mnoho možností reklamy, je třeba vytvořit ne jednu, ale mnoho různých reklam (pro každý produkt, pro každou cílovou skupinu). Také je třeba sledovat účinnost spuštěných reklam: zda dochází ke konverzím, nákupům a jak výhodné je vynakládat na ně rozpočet. Pokud je výsledek špatný – je třeba tyto reklamy buď překonfigurovat nebo odstranit. Proto má cílový pracovník před sebou celý den práce.

Kde mohu navštěvovat kurzy požadovaných profesí online?

Mnohé online profese se již dají studovat na vysokých školách a institutech. Chcete-li se však profesi naučit rychle a bez zbytečných předmětů, je jednodušší zapsat se do kurzů. https://l-a-b-a.cz/ nabízí širokou sbírku vzdělávacích programů v různých oblastech – od personalistiky a účetnictví, po marketing. Je užitečná jak pro začátečníky, kteří si teprve vybírají své budoucí povolání, tak pro ty, kteří se chtějí ve zvoleném oboru rozvíjet.Počet znaků (s mezerami) jednoho textu : 10957

Změňte svůj rozvrh z 8-17 hodin na volno, ušetřete čas na cestě do práce a z práce, nemusíte se stresovat s dress codem – můžete to všechno získat, pokud pracujete na dálku. Online profesí je poměrně hodně a ne všechny je obtížné zvládnout: některé se dají zvládnout za několik měsíců. Zde je několik z nich.

Tester

Doba studia: od 4 měsíců

Co dělá: Testuje aplikace napsané programátory.

Příbuzné profese, ve kterých se můžete uplatnit: programátor (jakýkoliv obor), projektový manažer

Jak poznat, že program (stránka, hra), který programátoři právě dokončili, funguje správně a nemá žádné chyby? Je předán testerům. Jejich úkolem je kontrolovat všechny možné funkce programu. Například: co se stane, když do přihlašovacího pole zadáte 1 znak, interpunkční znaménka místo písmen nebo začnete zadávat mezeru.

Povolání testera je často označováno za nejjednodušší „vstup“ do IT. A je to tak: na rozdíl od vývojářů, kteří se musí učit programovací jazyky a frameworky, testeři je nepotřebují. Ne, schopnost alespoň porozumět kódu je pro kariérní růst velmi žádoucí, ale zpočátku se bez ní můžete obejít. Začátečníci v oblasti testování obvykle pracují ručně na hotových testovacích případech. Ti zkušenější si umí napsat vlastní programy pro automatizaci testování.

Počítačový grafik*

Jak dlouho se učíte: od 1 měsíce, *ale pouze pokud už umíte kreslit

Co dělá: kreslí/navrhuje na tabletu či laptopu

Příbuzné profese, do kterých můžete přestoupit: designéři různých směrů

Pokud jste v dětství studovali na umělecké škole nebo jste se někde jinde naučili dobře kreslit – můžete si rychle začít vydělávat tvorbou grafického obsahu. V tomto případě se budete muset naučit kreslit na tabletu či laptopu a porozumět požadovaným pokynům. Mohou to být například obrázky pro dětské knihy, ilustrace pro webové stránky, lokace pro počítačové hry, kreslené reklamy, komiksy.

HR manažer

Doba studia: 3-4 měsíce

Co dělá: Vyhledává zaměstnance a spolupracuje s nimi.

Související profese, do kterých se můžete posunout: projektový manažer

Personální oddělení se může zabývat vším, co souvisí s lidskými zdroji ve firmě. Obvykle platí, že čím méně zaměstnanců – tím více odpovědností má personální oddělení a tím jsou širší. Tento specialista může například vyhledávat nové zaměstnance, zveřejňovat volná pracovní místa na pracovních portálech, vést pohovory. Podílí se také na rozvoji těch zaměstnanců, kteří jsou již zaměstnanci: vypracovává plán, posílá je na školení, sleduje efektivitu práce, vypracovává opatření pro povzbuzení, organizuje teambuilding. Personalisté často přebírají část práce účetních a úředníků: vedou evidenci odpracovaných hodin, vypočítávají mzdy a dovolené, sestavují rozvrhy směn. V některých společnostech jsou HR manažeři pověřeni jednoduchými právními úkoly (např. příprava smluv s novými zaměstnanci).

Na rozdíl od mnoha jiných profesí se od personalistů nevyžadují specializované znalosti (např. programovací jazyk pro programátora). Důležitější je schopnost pracovat s velkým množstvím úkolů současně, organizovat práci ostatních lidí, analyzovat, plánovat, všímat si chyb a hledat způsoby jejich nápravy.

Manažer obsahu

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Navrhuje a publikuje obsah.

Související profese, ve kterých se můžete uplatnit: copywriter, editor, SEO specialista, SMM specialista

Správci obsahu nejčastěji spolupracují s online prodejci. Jejich úkolem je vydávat nový obsah. Například – navrhnout pozice v katalogu. Chcete-li přidat jednu kartu – musíte napsat (nebo objednat u copywritera) popis, vyplnit specifikace, zadat cenu, přidat fotografie a videa, propojit zboží, které může být pro návštěvníka stále zajímavé. A protože nových produktů v obchodě mohou být desítky nebo stovky a navíc je třeba pravidelně měnit informace o starých položkách (mazat, měnit cenu) – pak potřebujete spoustu správců obsahu.

Kromě internetových obchodů najdou správci obsahu uplatnění i v jiných projektech: tam, kde je třeba publikovat velké množství obsahu (např. zpravodajské weby) nebo kde jeho uspořádání trvá dlouho (články s dlouhými a podrobnými návody, obsahující mnoho fotografií, videí nebo odkazů na jiné stránky).

Kromě publikování mohou správci obsahu převzít také úkol organizovat další práci související s obsahem. Mohou například vyhledávat copywritery, připravovat pro ně zadání a kontrolovat jimi zasílané texty.

Copywriter

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Píše texty

Související profese, ve kterých se můžete uplatnit: editor, SMM manažer, SEO

Pro každou webovou stránku, blog nebo stránku na sociální síti potřebujete hodně textů. Musí být zajímavé, čtivé, obsahovat užitečné informace pro čtenáře a být pozitivně vnímány vyhledávači. Takové texty píší copywriteři. Vytvářejí také obsah pro reklamu, píší scénáře pro videa, scénáře pro komunikaci operátorů se zákazníky, projevy pro řečníky, dopisy pro mailing listy, popisy produktů a mnoho dalšího.

Ze všech těchto profesí se copywriter nejsnáze naučí člověk, který píše správně a dokáže své myšlenky vyjádřit jednoduše a srozumitelně. Pokud však máte problémy s gramotností nebo vyjadřováním, bude pro vás pravděpodobně obtížné naučit se copywriting.

SMM manažer

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Account manager v sociálních médiích

Příbuzné profese, do kterých se můžete posunout: account manager, copywriter

Větu Billa Gatese „pokud nejste online, nejste v byznysu“ lze nyní přetvořit tak, že její začátek nahradíme slovy „pokud nejste na sociálních sítích“. Každá společnost tam má své stránky. A co víc: některé podniky nepotřebují ke svému fungování vůbec nic: žádné webové stránky, žádný internetový obchod, žádná skutečná kancelář – stačí jim profil na sociální síti.

A manažer SMM v něm hraje roli všeuměla. Publikuje obsah, často ho sám píše nebo objednává, sestavuje publikační plán, sleduje hodnocení účtu (růst počtu odběratelů, aktivitu, počet přeposílání a lajků), porovnává ho s účty konkurence, reaguje na komentáře a stimuluje aktivitu.

Targetolog

Doba studia: 1-2 měsíce

Co dělá: Nastavuje cílení reklamy na sociálních sítích a ve vyhledávačích.

Související profese, do kterých se můžete posunout: SMM manažer

Hlavní sociální sítě a vyhledávače mají zabudované platformy pro cílení reklamy. Pomocí nich můžete nastavit reklamy pro konkrétní skupiny uživatelů. Například pro rodiče s dítětem mladším 1 roku – bude zobrazena reklama na kojeneckou výživu. A pro ty, kteří mají nastavený zájem o „výživu zdraví“ nebo „dietu“, se objeví reklamy na nejbližší posilovnu.

Nyní si na práci s cílením najměte samostatné profesionály – protože existuje mnoho možností reklamy, je třeba vytvořit ne jednu, ale mnoho různých reklam (pro každý produkt, pro každou cílovou skupinu). Také je třeba sledovat účinnost spuštěných reklam: zda dochází ke konverzím, nákupům a jak výhodné je vynakládat na ně rozpočet. Pokud je výsledek špatný – je třeba tyto reklamy buď překonfigurovat nebo odstranit. Proto má cílový pracovník před sebou celý den práce.

Kde mohu navštěvovat kurzy požadovaných profesí online?

Mnohé online profese se již dají studovat na vysokých školách a institutech. Chcete-li se však profesi naučit rychle a bez zbytečných předmětů, je jednodušší zapsat se do kurzů. https://l-a-b-a.cz/ nabízí širokou sbírku vzdělávacích programů v různých oblastech – od personalistiky a účetnictví, po marketing. Je užitečná jak pro začátečníky, kteří si teprve vybírají své budoucí povolání, tak pro ty, kteří se chtějí ve zvoleném oboru rozvíjet.

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář