Recenze knihy Templetonův plán

V roce 2014 získal český teolog a katolický kněz Tomáš Halík prestižní Cenu Templetonovy nadace za pokrok v náboženství, nazývanou též Nobelovou cenou v oblasti náboženství a spirituality. Ocenění v Londýně každoročně uděluje Templetonova nadace za výjimečný přínos pro duchovní rozměr života. A je spojena i s finanční odměnou, která je štědřejší než odměna za Nobelovu cenu.

Tato odměna slouží k dalšímu rozvoji činnosti v oboru, kterému se vítěz ceny věnuje. Neslouží tedy k osobnímu obohacení.

Cena je pojmenována po filantropovi, úspěšném investorovi a miliardáři Johnu Marksu Templetonovi, který tuto cenu založil v roce 1972. Jeho Cena přispívá k hledání hlubšího porozumění a průkopnických myšlenek v náboženském vědění. John zastával názor, že duchovní rozvoj je právě tak důležitý jako vědecký pokrok. Mezi držitele Ceny patří např. Matka Tereza z Kalkaty, ruský spisovatel Alexandr Solženicyn, tibetský duchovní vůdce Dalajlama nebo zakladatelka celosvětového katolického hnutí Fokoláre Chiara Lubichová.

Dílo Johna Templetona mě velmi oslovilo, a proto Vám dneska doporučuji knihu Templetonův plán, kterou napsal James Ellison a v roce 2004 český překlad vydalo nakladatelství Pragma. V originálu byla kniha vydána v roce 1987.

Templetonův plán čtivým způsobem popisuje 21 pravidel, kterými se v životě řídil John Templeton. Je to rádce jak se stát šťastnějším, spokojenějším a úspěšnějším, který se již mnohým osvědčil. Tak není důvod, proč by neměl pomoci také vám. Podle mne je to kniha pravidel života, u které jsem po přečtení měl pocit, že ji mám dát každému, koho znám (především těm mezi 15-22 lety). Na Amazonu knihu hodnotí ratingem 4,6 z 5.

„Podnětem k vytvoření Templetonova plánu byla znepokojivá úvaha nad tím, že v žádné knize nebyla dosud shrnuta pravidla, která by čtenářům pomohla získat více štěstí a úspěchu. Uvědomil jsem si, že kdybych se s níže popsanými zásadami seznámil dříve, byl by můj život hodnotnější a spokojenější. Stejně jako ostatním příslušníkům mé generace mohlo i mně těchto jednadvacet kroků poskytnout jednodušší návod k dosažení úspěchu.“ John Templeton.

Autorem recenze je investiční stratég Jaroslav Hlavica se zkušenostmi z risk managementu v bankovnictví u nás i v zahraničí. Provádí správu majetku srovnatelnou s obhospodařováním. Je zakladatelem společnosti BRODIS FUND, s.r.o. dle § 15 ZISIF, která nepodléhá dohledu ČNB a je určena kvalifikovaným investorům.

KOMPAS Křesťanský podnikatel, z.s. připravuje již na 11. březen v Olomouci a 17. duben v Praze seminář zaměřený na jednotlivé kroky Templetonova plánu.

KOMPAS sdružuje podnikající křesťany už více jak osm let. Dlouhou dobu fungoval jako neformální platforma pro ty, kdo hledají společenství věřících lidí a prostor ke sdílení společných zkušeností z byznysu. Od ledna 2018 založilo 14 podnikatelů neziskovou organizaci, aby mohl spolek pořádat větší akce. Na 21. září připravuje třeba konferenci na Velehradě, dále odborné semináře, duchovní cvičení ad.