Studovat učitelství s přidanou hodnotou

Pedagog byl v původním řeckém významu toho slova otrokem, který přiváděl žáky na místo, kde se mohli vzdělávat, tam, kde se mohli ptát a v dialogu hledat odpovědi. I s touto perspektivou se seznámili žáci Biskupského gymnázia Jana Nepomuka Neumanna v Č. Budějovicích v rámci prezentace možnosti studia na Teologické fakultě v Českých Budějovicích. Jednalo se přitom o představení bakalářského studijního programu Náboženství a etika se zaměřením na vzdělávání pro střední školy (NESS), který lze studovat v kombinaci s dalšími učitelskými obory na Jihočeské univerzitě. Studium tohoto programu na Teologické fakultě nabízí budoucím pedagogům, aby se v rámci své profesní přípravy na pedagogickou praxi seznámili i s postupy, jak kvalifikovaně nabídnout žákům prostor také pro jejich „velké otázky“ jako je například otázka původu světa a člověka, toho, co je po smrti nebo jaký je smysl našeho života. Možnost studia oboru náboženství a etiky v kombinaci např. se španělštinou, informatikou nebo biologií představil studentům garant studijního programu Dr. Tomáš Cyril Havel a Dr. Veronika Blažek Iňová. 

Setkání ukázalo, že si studenti nejen takovéto otázky kladou, ale že by je zajímalo o nich i přemýšlet. Nakonec bych si moc přál, aby se diskuze o vzdělávání obecně zaměřila i na tato témata, protože je myslím oprávněné od školy očekávat, aby žáky nejen připravovala na život ve smyslu jeho nejlepšího zvládnutí, ale aby jim dala možnost v přemýšlení o něm objevit i svou důstojnost,“ dodal Dr. Havel s nadějí, že právě absolventi tohoto studijního programu, a na něj navazujícího magisterského programu Učitelství náboženství a etiky, budou pro církevní i státní školy v České republice vítaným obohacením.

Chcete se dozvědět více? Kontaktuje garanta studijního programu Mgr. Tomáše Cyrila Havela Dr. theol , na e-mailu: mailto:thavel@tf.jcu.cz.

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář