YouTube je místo, kde teenageři utvářejí své názory

YouTube je sociální platforma, kde se většina teenagerů cítí pohodlně. Není to jen místo, kde mají přístup ke všem druhům zajímavých obsahů a lidí, ale je tu také mnoho nástrojů, které používají k vyjádření svých vlastních názorů na řadu témat, od hraní her až po víru.

Podle zprávy „Gen Z: digitální generace“, kterou v březnu 2019 zveřejnila publikace Youth For Christ UK (YFC), 77% mladých lidí identifikovalo YouTube jako jedno z top 3 sociálních médií. Facebook a Snapchat jsou druhý a třetí a Instagram je jako čtvrtý.

Výzkumu se podle Evagelical Focus zúčastnilo 1001 mladých lidí ve věku 11 až 18 let z Velké Británie. Zhruba čtyři z deseti byli křesťané, polovina respondentů uvedla, že nejsou věřící, a malé procento je identifikováno s jiným přesvědčením.

Tři ze čtyř teenagerů používají YouTube večer nebo v noci. Hudební videa / streaming (59%), „youtubeři“ (56%), hry (48%) a zábavná videa (48%) jsou obsahem, který nejvíce vyhledávají. Videa a recenze produktů jsou také obsahem, který sledují. Nejvíce z nich uvedlo, že délka videí, která sledují, je pod 5 minut (37%) a mezi 5 a 10 minutami (32%), ale dalších 31% respondentů uvedlo, že jsou připraveni sledovat videa delší než 10 minut.

Vliv youtuberů

86% dotazovaných teenagerů uvedlo, že si videa na YouTube prohlížejí sami. V otázce co mají rádi na videích od youtuberů a vloggerů, většina z nich odpověděla, že mluví o svých pocitech, dělá si legraci, a mluví o životě a výzvách. 6 z 10 teenagerů říká, že sledují populární youtubery na sociálních médiích a 4 z 10 tvrdí, že někdy nahráli svůj vlastní obsah na video platformu. 11% dotázaných to dělá každý týden.

YouTube je podle zprávy YFC hlavní on-line aktivita pro mladého člověka v jeho volném čase. Video platforma byla spuštěna v roce 2005, kdy nejstarší členové Generace Z měli 10 let. Výzkum dospěl k závěru, že „nejefektivnějším prostorem pro sdílení Ježíše online je YouTube“, ale „musíme pochopit aktivity mladých lidí na YouTube na mnohem větší úrovni, abychom vyvinuli účinné nástroje a kampaně ke sdílení Ježíše přátelským a relevantním způsobem,“ řekl Neil podle Evangelical Focus O’Boyle, ředitel YFC ve Velké Británii.

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Rádi byste nám pomohli pokračovat v této misi a měli tak možnost se na ní spolu s námi. 

 

-mn-  Foto: Wikimedia Commons – ilustrační

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář