Hovorí Lívia pravdu?

Videli ste už video mladej slovenskej gymnazistky, ktorá o sebe tvrdí, že je Nigérijčanka, hoci má blond vlasy? A ak jej neveríme, tak sme xenofóbni?

Toto tvrdenie samozrejme nemyslela vážne, len chcela parodovať reklamu na vodku Absolut, v ktorej dievča tmavej pleti tvrdí o sebe, že je Slovenka. Na prvý pohľad banálna záležitosť. Ale len dovtedy, keď si uvedomíme, koľko zhliadnutí malo toto video a koľko ľudí s Líviou sa stotožňuje. Dokonca aj kresťanov. Čo je vlastne na jej videu zlé? Prečo si zaslúži odsúdenie?

V prvom rade si treba uvedomiť, že Lívii a mnohým ďalším ľuďom v reklame Absolut neprekáža samotný produkt, hoci kresťanom by mohol, ale výzor hlavnej protagonistky. Dievča tmavej pleti v slovenskom kroji. Akoby dva nezlučiteľné komponenty. Dva rozdielne svety. Ale je to naozaj tak? Ak by to bola pravda, tak prečo sme si v detstve nasadzovali indiánske čelenky a perá? A nepovažovali sme to za hanbu, ale za hrdinstvo. V telocvični si obliekame japonské kimoná, na hlavu si dávame anglické šiltovky, nohavice pridržiavame nemeckými hózentróglami. Tak prečo nám tak prekáža dievča v reklame? V skutočnosti nie je to jej kroj, ale jej tmavá pleť. A to je skutočný koreň problému. Hlboký koreň.

Vôbec by nám neprekážalo, keby dievča v reklame bola dcéra Švéda, Nemca, Rusa alebo Angličana. Ale dcéra Nigérijca? Dcéra černocha? Tmavá Slovenka? Nie je toto miešanie rasy? Nie je to proti Božím zákonom? Nie, nie je. Samozrejme, ak rešpektujeme Božiu vôľu zapísanú v Biblii.

Podľa nej sú všetci ľudia na zemi potomkovia Adama a Evy. A hoci Mojžišov zákon rozdeľuje svet na pohanov a Izraelitov- Boží národ, Ježiš toto rozdelenie zboril. V Kristovi národný ani náboženský pôvod nemá žiadny význam. Nie je ani Žid ani Grék , ani Slovák, ani Nigérijec. Ale nové stvorenie.

Samozrejme, mimo Krista je toto rozdelenie platné a účinné. A potencionálne veľmi nebezpečné. Ako kresťania však musíme vedieť, že žiaden človek na zemi nie je viacej ani menej pre svoju farbu pokožky, pre svoju národnosť alebo náboženstvo. Ľahko poznávame cudzie náboženstvá, že sú nekresťanské a falošné. Ťažšie však rozpoznávame falošné myšlienkové schémy a ideológie, ktoré vedú k chybným postojom. Jednou z nich je rasová nadradenosť a exkluzivita. Akoby biely človek, tzv. Árijec bol niečo viac ako Neárijec. Nadčlovek. Ale to nie je pravda. Temná história holokaustu nám dodnes ukazuje tragické dôsledky tejto zlorečenej ideológie. A v tom sa Lívia fatálne mýlila. Natália je skutočne Slovenka.

Auror: Juraj Michelík Foto: YouTube

12 Komentáře

  1. Ahoj Krestan dnes. Tak plytkú lniečkársku demagógiu, ako napísal slniečkár Michalík, ktorý je sionista a holokaustový fantik, (kresľovač hitórie) som už veľmi dlho nečítal. Vážená redakcia, ak si tam budete púšťať slniečkárov, púšťate si tam neomarxizmus, ktorý s Bibliou nemá nič poločné. Zastavte to hned na začiatku, Je úplne chrapunstvo, že spolu s ním obhajuje tieto bludy člen slniečkárskej úderky z ECAV, pan Korenica, z ECAV ktorá podporuje relativizovanie homosexuality u malých detí, Je mi zle a dam vedieť všetkým konzervatívnym kesťanom, ktorí mjúradi tento národ, a bojujú proti islamizácii a genocíde aby s tým začali niečo robiť. Slniečkári sú mor kresťanstva, pozrite sa ako skončila ECAV, pozrite sa kde je zbor kaplnka – treba si vybrať medzi Sorošom a biblickým kresťanstvom

    Odpověď
    • Přesně tak. Smysl vůbec nebyl v tom někoho ponižovat, ale jasně říct, že tady jsme doma my. A místo je tu jen pro toho, kdo se chce chovat podle našich standardů.

      Odpověď
  2. A něco věcného k textu by pane Františku nebylo? Ne o autorovi ale k textu, k TEXTU. Jinak totiž mlátíte prázdnou slámu, neboli nemáte, co říci….

    Odpověď
    • Pane Kobylko, pan František prázdnou slámu nemlátí. Přinejmenším pro toho, kdo má přehled o tom, co se na Slovensku děje. Na jeho komentáří je dobře vidět, jak hluboké rozčarování prožívá většina řádových křestanů na Slovensku nejen v ECAV, když čtou podobné články „křestanských“ intelektuálu, kteří se zřejme cítí být nečím nadřazení, a zdá se jim, že jejich vzdelání, či intelekt je čini moudřejšími nad fanatickým „plebsem“ z řad obyčejných členů církví, a jejich ukolem je tento „plebs“ řádne poučit.
      Pan Michelík v úvodu klade dvě odtázky: co je na videu zlé, a proč si zaslouží odsouzení. Svým článkem tedy názory Livie považuje za zlé a odsouzení hodné.
      Já ale také považují článek pana Michelíka za plytký. Vůbec totiž nevím, proč nesouhlas Lívie s multikulturalismem nepřímo, přes řeči o holokastu a rasové nadřazenosti ztotožnuje z rasismem. Projev této dívky má k rasismu daleko, protože neříká, že je tu někdo nadřazený. Nesouhlas s multikulturalismem neznamená souhlas nebo inklinaci k rasismu, který si zde autor článku nepřímo domýšlí.
      Zároveň si značně protiřečí, když prvně říká, že Pán Bůh zrušil rozdelení a že v Kristu nejsou rozdíly národu, zároveň říká, že mimo Krista je rozdelení učinné a platné. A zde je problém, pan Michelík totiž sjednocení v Kristu vztahuje na svět mimo Krista a vypadá to, že by asi rád podpořil multikulturalismus nejakými biblickými argumenty. Místo toho, dívka se vyjadřuje ke společnosti sekulární, pro kterou platí Boží hranice, které ale svět odmítá.
      I pro mne je multikulturalismus mylným konceptem lidským, který se staví proti Božím pravdám a Jeho řádu. Jeho protagonisté jsou často vyloženě anti-křesťanští a považuji křesťanství za překážku k naplnění jejich vizií.
      Pan Michelík, tím co a jak zde píše,tak trochu reprezentuje mnohé světské i křesťanské intelektuální elity. Jak sám říká: „Ťažšie však rozpoznávame falošné myšlienkové schémy a ideológie, ktoré vedú k chybným postojom.“ Obávám se, že jsou to právě ony „elity“, kdo nedokáže rozeznat onu zrůdnou ideologii multikutluralismu,která není založená ani na lásce, ani na spravedlnosti ani na pravdě, a která, když se nezastaví, bude mít tragické a krvavé důsledky, včetně životů některých křesťanů, kteří jí budou stát v cestě…
      Rasy a národy se mohou sjednotit jen v Kristu, mimo něj se to nikdy nepovede.

      Odpověď
      • Pán Mariusz Daniel

        Som Slovák a viem čo sa na Slovensku deje.
        Skutoční kresťania prežívajú naozaj rozčarovanie z toho, ako sa za kresťanov vydávajú ľudia s fašistickým a rasistickými názormi a vykrikujú heslá ako Za Boha za národ, alebo Verní sebe svorne napred ( heslo fašistov na Slovensku za Slovenského štátu)
        Článok jednoznačne odkryl rasiszmus vo videu Lívie a je zrejmý každému čo odmieta slepo veriť v rozdeľovanie na nadradených a tých ostatných.
        Mimochodom ako si niekto dovoľuje hovoriť o sebe že je kresťan ak odmieta pomoc biednym? To znamená aj utečencom inej farby pleti? To aj pomoc blížnemu svojmu ideme deliť pre tých ktorí sú biely a tých ktorí sú čierni, žltí či akí?
        Takýto kresťania sa môžu iba hanbiť.

        Odpověď
      • Osobně jsem přesvědčen, že řeči o tom, že některé národy jsou lepší a jiné horší je rasismus. (Moc se mi nechce věřit ani skutečnosti, že autorka je „křesťanka“ a že autorka je reálná autorka (nikoli jen recitátorka vcelku dojemně napsaného textu pro extremistický web). Ale nevím přesnou historii.

        Otázka není, zda z Evropy udělat průchoďák (to už opustily všechny vlády při zdravém rozumu), ale co dělat s tím, že se se v důsledku rozpadu řady postkoloniálních států (ať už jsme k tomu přispěli, či ne – i takových je mnoho) řada lidí octla v situaci, kdy v Evropě je do té míry lépe, že jim to stojí za zaplacení enormních částek posbíraných napříč rodinou, že jim to stojí za nasazení života, nebezpečí od svých soukmenovců i nepřátel z lokálních konfliktů po cestě i v táborech apod.

        Proč sem odcházejí? Chtěli byste žít v zemi, kde hrozí vystřílení vesnice ze strany druhé vesnice? Kde skoro nemá smysl zasít, protože už možná nebude co sklidit a co sklidíte ukradnou bandy? Kde víte, že vás obchodníci odrbou i na tom málu, co prodáte? Kde přijdou polovojenské nebo i vládní jednotky a naverbují vám syna na desetiletí trvající vojenskou službu? Kde se můžete vzepřít, ale výsledek bude jen další banda na území, než přijde silnější a povraždí vás. Kde za váš výdělek nemáte šanci na rozumné léčení pro rodiče i děti?

        A tak se rozhodnete a odejdete do Evropy. Převody peněz z Evropy od členů rodin do rozvojových zemí přesahují veškerou mezinárodní podporu.

        Co tedy dělat s rozpadajícím se okolním světem?

        A mimo jiné, i v těch západních metropolích to není tak strašné. Žil jsem skoro rok v silně multikulturní společnosti v Portugalsku, kde multikulturalismus byl zapřičiněn více prvky.

        Zaprvé, katoličtí tvrdí portugalští kolonialisté se bez větších morálních problémů „křížili“ s porobenými národy. (Pro zajímavost, protestantská Anglie, vnímajíc sebe jako Nový Řím, prováděla kolonizaci jaksi o mnoho citlivěji a s velkou ochotou vzdělávat národy – a přesto jim poněkud rasistický nadhled v tomto zabránil).

        Zadruhé, po ztrátě Brazílie Portugalci dále chápali Brazilce jako součást svého širšího národa.

        Zatřetí katolický, jinak dosti moudrý ekonom a diktátor Salazar, který rozvinul Portugalsko, zachoval prozápadní orientaci i přes kritiku liberalismu a přitom se vyhnul účasti ve válce, konfliktům s pronacistickým Frankem atd., tak ten celou dobu trval na faktu, že i Angola a Mozambik je součástí jedné národní transkontinentální říše. A tak samozřejmě nejen Portugalci jezdí do svých bývalých kolonií, ale naopak obyvatelé všech lusofonních zemí se stěhují do Portugalska.

        A teprve na závěr se do Portugalska začali stěhovat i lidé z anglicky hovořících oblastí, jako třeba z Bangladéše, nebo Indie. (Aspoň někdo mluvil anglicky…)

        A ta země je prostě barevná, pestrá. A kousek od národní banky tam byla sociální výdejna jídla, kde bylo trochu třeba si dát pozor na věci. Asi jako na Starém Městě v Praze. Ale stejně se mne pokusili jen jednou okrást v tramvaji příslušníci etnika, které stejně známe i od nás – a před kterými mne pár týdnů předtím varoval místní bangladéšský prodavač z obchůdku se suvenýry, když jsme se po několikátém nákupu zapovídali. To bylo opravdu hodně humorné.

        Takže mnohdy přemýšlím – odkud kam je náš „NAŠISMUS“ projevem pouze provinčního zápecnictví.

        Nevím jak na Slovensku, ale po odsunu Němců a vyvraždění Židů prostě v Čechách chybí spoustu zdravého kosmopolitismu. Zvláště potom, co jsem si v Jeruzalémě prohlédl pravý štetl…

        Odpověď
  3. Osobne som presvedčený, že Lívia by nemala problém napríklad so spolužiačkou černoškou. Na čo však je veľa ľudí alergických je skutočnosť, že v súčasnosti sa nejedná o prirodzený prichod malého množstva ľudí iných rás a kultúr, ktorý vždy existoval a nespôsoboval problémy. Ide o plánovaný presun más ľudí, ktorý je minimálne inšpirovaný Callergiho plánom, finančne a organizačne a logisticky podporovaný. Je zaujímavé, že významní západní politici priznali, že koncept multikulturalizmu zlyhal, ale napriek tomu neskôr začali masívne pretláčať migráciu.
    Áno, v Kristu je otvorená cesta k tomu, aby sa ľudia rôznych rás a kultúr stali jedno, nie však jedným miešancom. Biblia hovorí o národoch na mnohých miestach a to že sa staneme kresťanmi neznamená, že nemáme mať vrúcny vzťah ku svojej vlasti. Tiež to neznamená, že máme kultúrou svojej krajiny pohŕdať a vzhliadať k nejakej inej, napríklad Židovskej. Ja osobne som hrdý na to, že som Slovák, mám rád našu kultúru a zvyky. Pravdepodobne okrem USA, ktoré sú vlastne kompletne krajinou migrantov a kde multikulturalizmus čistočne funguje, nikde inde na svete tomu tak nie je. Všade inde na svete sa skôr vytvara kultúra geta.
    Autor si samozrejme nemohol odpustiť povinnú slniečkársku jazdu o holokauste, ktorá je už trápna a s témou veľmi nesúvisí.

    Odpověď
  4. Nějak jsem rád, že v Česku, aspoň v části dějin jsme dospěli k občanskému pojetí národa. Do roku 1992 jsem byl sice Čech, ale především Čechoslovák, protože jsem byl občanem Československa.

    A Čech je i Tomio Okamura i původem syrský starosta Mladé Boleslavi, jakkoli je to rasista. Mají české občanství. Takto smýšlí Západ včetně USA.

    Odpověď
  5. Osobně jsem přesvědčen, že za problematikou imigrace nestojí nějaké utajené plány, jakkoliv se mohlo zdát v některých dobách za pozitivní přijmout část afričanů, když vlastně vymíráme. Problém je jinde: Liberalizace v Evropě prostě dostoupila k úrovni, kdy jsme schopní si položit otázku: Proč my můžeme žít v slušném blahobytu a vcelku stejně slušní lidé z Afriky tu možnost nemají? Kde jsme k tomu vzali právo? A pokud neumíme na toto odpovědět a na západě se jim do toho navíc míchá dědictví kolonialismu (který rozhodně fér nebyl – princip my dáme kulturu a třeba i nějak evangelium, vy dáte práci a majetek pod cenou – vždy proti němu stála varianta „nechat být“ pro odvážné misionáře), tak je velký etický problém zavírat hranice. A tak se prostě západ relativně více otevřel lidem z kolonií.

    A s tímto poměrně spravedlivým postojem se žel v současné době potkal rozpad mnoha zřízení v zemích Afriky a Blízkého východu. Ono mnoho diktatur tolerovaných během bipolarismu ukázalo, že jsou opravdu „lidožroutské“. Jen málo z nich se posunulo k demokracii. A když najednou nemusely být součástí bipolarismu, tak se začaly o to více mlátit mezi sebou i v občanských válkách. Somálsko, Erirtrea, Jemen, válka v zálivu I i II, Alžírsko, … A pak přišlo „arabské jaro“, kdy se lidi s mobily v rukou pokusili svrhnout nenáviděné diktatury z 2. pol. 20 století, někde se do toho okolí zamíchalo (Lybie, Sýrie, už tak rozvařený Irák), někde ne (Egypt) – tam to dopadlo snad nejlépe.

    Ale svět vcelku není zajištěný pro demokracii (Wilson). Místo jedné nepřátelské hranice kolem SSSR je teď desítky nebezpečných hranic a ohnisek po celém světě. Prakticky všude mimo Evropu, a to nám tady ještě musely USA+EU zpacifikovat Balkán. A stejně latentní pohřbené spory v Evropě potichu vystrkují růžky.

    Takže představa nějakého nároku na bezpečí je naprosto mimo. V tomto nebezpečném světě NEMŮŽE mít nikdo větší bezpečí, než bylo za studené války. Je to cena liberální demokracie a je to důsledek zhoršení světa všude kolem nás. A co hůře, přítomností Orbánova a Kačinského (PiS) režimu (podobně jako před WW2 Pilsudský a Horthy) končí bezpečí i ve Střední Evropě. Protože tyto režimy si jistě časem vzpomenou na Spišské vesnice a na trianonskou hranici.

    Buď budeme schopní udržet liberální demokracii i s tím, že nějací uprchlíci přijdou a tu a tam nám polezou na nervy (i třeba určitou kriminalitou – viz imigranti z Číny a Vietnamu), anebo liberální demokracie zanikne.

    A není to nějaký konspirační plán, spíše imho existuje konspirační centrum v ponebesí, které vede k těm zklamáním. Vyřešíme někde (poměrně spravedlivě) diktátora (nebo rádi bychom) a v tom se tam začnou prát místní. Nebo jinde. Nějak se solidarizujeme s uprchlíky a ony jich přijdou miliony. …

    Co se týče nějakých dějinných tradic, v Čechách a na Slovensku. Jen bych upozornil, že už by žádné nebyly, pokud by se jeden moravsko-slovácký profesor ve svých 65 letech nerozhodl rozbít Rakousko-Uherskou říši. Na Slovensku v roce 1918 nebyla univerzita a bylo posledních několik slovenských gymnázií. Ještě 2 generace a hovorili byste len „igen“, „ném“ a „jó napot kívánok“. A pokud by vyhrál rakousko-německo-uherský militarismus, tak by rakouský císař hrál druhého v německé říši, asi jako Bavorský král a my uprostřed německého živlu bychom se postupně přesouvali do role lepších Lužických Srbů. České kulturní tradice v německém prostoru, Němců chovajících tradici slovanských jmen, kořenů a tu a tam auch ein bisschen Tschechisch sprechen. Takže i ta svatá národní tradice je něco co jsme spíše dostali z milosti Boží, a zrovna Slovensko hodně zvenku, od českých cizinců, a nevím proč by tedy po Liptově, nebo po Vysočině se nemohlo prohánět určité množství černochů. Bylo by to fér.

    Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář