Lidé mají strach z homosexuality a islamizace a proto se uchylují k volbě extrému, tvrdí Marek Vácha

Katolický kněz a pedagog Marek Vácha se přiznal, že na demonstraci na Letné byl z „povinnosti,“ aby se i on stal součástí davu lidí, kteří tuto akci osobně podpořili svojí přítomností. Těší ho, že se lidé probouzejí a stávají se „přemýšlivými a zodpovědnými,“ řekl v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

Na kritiku nereálných cílů spolku Milion chvilek pro demokracii uvedl: „V normální civilizované zemi není možné, aby stál v jejím čele trestně stíhaný premiér, který spolupracoval s StB. Pokud za tohle demonstrujeme, pak jen chceme, aby se do politiky vrátily normální hodnoty.“

V rozhovoru se vrátil ke svému výroku před druhou prezidentskou volbou, když napsal, že není možné zastávat křesťanské hodnoty a volit Zemana. Českého prezidenta přirovnal k Putinovi a uvedl, že je spojuje snaha „zbavit člověka logiky a lpění na faktech,“ uvedl Vácha pro Aktuálně.cz.

Kvůli strachu z morálního úpadku Evropy, nárůstu islamizace a homosexuality se podle Váchy lidé uchylují k volbě extrému, jakou symbolizuje strana SPD. Odklon od liberalismu přicházejícího ze západní Evropy, vede mnohé lidi k příklonu na Východ, který reprezentuje „horší peklo,“ poznamenal.

Před demonstrací na Letné Marek Vácha na svém blogu podpořil akci spolku Milion chvilek pro demokracii. Napsal, že již v devadesátých letech si uvědomil, že „svoboda nebyla vybojovaná jednou provždy.“

„Pochopili jsme, že svoboda je proces, že je v něm potřeba být pozorný k detailům, které nemusí znamenat nic, ale mohou znamenat všechno.“

V rozhovoru se katolický kněz dotkl i tématu celibátu. „Pro mne celibát není požehnáním“ a dodal, že „dodnes se v noci probouzím s myšlenkami na svoje děti a na ty jejich oči. S touhou mít vlastní děti a rodinu. To je obrovská bolest v duši, která mne asi bude provázet až do smrti, anebo ještě dál…“

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Rádi byste nám pomohli pokračovat v této misi a měli tak možnost se na ní spolu s námi. 

 

-mn- Datum: 10. června 2019  Foto: blog.aktualne.cz

Tags: ,,,

9 Komentáře

  1. Vladimír Valachovič

    borec je nejspíše zajat sám v sobě …. „Pro mne celibát není požehnáním“ a dodal, že „dodnes se v noci probouzím s myšlenkami na svoje děti a na ty jejich oči. S touhou mít vlastní děti a rodinu. To je obrovská bolest v duši, která mne asi bude provázet až do smrti, anebo ještě dál…“

    přitom by stačilo si přečíst písmo a byl by z vysvobozen z bludu celibátu, který ŘKC nebiblicky obhajuje

    Odpověď
        • Já vím. Dobrovolný celibát je dobrý. Povinný celibát je špatný. Otázkou je, nakolik je katolický celibát kněží povinný a nakolik dobrovolný. Oni totiž řeknou: však knězem nikdo být nemusí. Stává se jím dobrovolně.

          Odpověď
        • Však ke kněžské službě je také povolán pouze ten kdo má dar celibátu. K tomuto rozlišení existuje několikaletá formace, semináře a jejich nulté ročníky (v současné době existuje i možnost trvalého jáhenství pro lidi povolané sloužit, ale bez celibátu).

          Kněžství není s celibátem spojeno z nějakého rozmaru, ale pro připravenost službě a pro nerozdělené srdce. Prakticky neexistuje v historii generace která by nezažila nějaké náboženské ústrky, pokud rovnou ne krvavé pronásledování. (a to i ze strany formálně křesťanské vrchnosti, viz třeba Josef II. )

          I pravoslaví má celibát nařízen přinejmenším pro biskupy (biskupové jsou obvykle voleni z celibátních osob – řeholníků). Kromě toho pravoslavný kněz se může oženit pouze PŘED svěcením. Po vysvěcení se již NIKDY oženit NESMÍ ani v případě rozluky či úmrtí první manželky.
          Podle mých informací stejně postupují i církve řeckokatolické.

          PS: v historii by se našly neblahé doby, kdy třeba chudá rodina poslala nejmladší dítě studovat na kněze, či do kláštera (v podstatě ze sociálních důvodů, kvůli střeše nad hlavou) a ten dotyčný s tím celibátem nebyl plně ztotožněný. To je ovšem pokroucení či zneužití, nikoli naplnění kněžství, či řehole.

          Ostatně kodex kanonického práva toto přísně zakazuje a je to překážkou ke svěcení (stejně jako dluhy a další možné okolnosti které u kandidáta zpochybňují upřímnou touhu po službě). Ke vstupu do celibátu samozřejmě nelze nutit a naopak si ani vstup ke kněžství nelze vynutit – církev u kandidátů přísně rozlišuje skutečné povolání ke službě, nebo by správně měla (konkrétně v semináři to činí ordinář)

          Odpověď
    • Zajímavý úkaz, Církev:
      – která na koncilech oddělila kanonické spisy od apokryfních a vytvořila tak kánon křesťanské Bible
      – která se od samého apoštola Pavla napřed doporučuje a pak i vyžaduje celibát pro „profesionální“ služebníky Boží (aby jejich srdce nebylo rozdělené, aby nemohli být vydíráni skrze výhrůžky bližním během častých pronásledování)
      – která od starověku celibát kněžského stupně svěcení přinejmenším hlásala (i když jí v tom světskými vládci silou dosazení zkorumpovaní kněží dělali chaos, než se církev osvobodila) a lze dokázat že přítomnost a nepřítomnost celibátu přímo souvisí s úpadkem morálky v každé společnosti
      – která se přes tisíc let rozdělení shodne s ortodoxními přinejmenším na povinném celibátu biskupů !
      – která má také úctyhodnou tradici řeholních (mnišských) kněží

      se podle vás mýlí…

      Prozradil byste nám kde církev 2000 let dělá chybu ?

      Odpověď
  2. Písmo – Bůh ve svém slově – nikde celibát nevyžaduje a rozhodně nikde nemluví o nějakých „profesionálech“ ve službě Bohu. Dělení na kleriky a laiky je jedním z bludů ŘKC. Dobrovolný a smysluplný celibát je v pořádku, ale naprosto jednoznačně souvisí s Božím povoláním do služby. Jinak se stane neúnosným břemenem.

    Odpověď
  3. Všechny tzv. podmínky svatosti, jak by se daly zjednodušeně nazvat a které si katolická církev převzala od ŘKC, nejsou žádnou zkratkou ani zaručenou cestou k Bohu, naopak, je to blud. Jsou to opět zase převzaté aktivity ze Starého zákona, které Ježíš Kristus jednou pro vždy zrušil. Nezbývá, než se opravdu divit … Je to stále opakující, že: „Je nutné dodržovat sobotu, protože to Pán po nás vyžaduje a homosexualita není hřích, protože právě v ní nám dal Bůh svobodu“. Jak je možné v tomto smyslu stále takto uvažovat? Jak je možné, toto učit a veřejně obhajovat?

    Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář