Křesťan dnes

John Piper odhaluje strategii boje proti závislosti na pornu: „krása a krev“

V boji proti pornografii nabídl teolog a spisovatel John Piper v nedávné epizodě svého podcastu „Ask Pastor John“ strategii založenou na Bibli: myslete na krásu a na krev.

Devětasedmdesátiletý rektor Bethlehem College and Seminary v Minneapolisu, byl požádán posluchačem jménem Derek, aby vysvětlil význam Žalmu 16,11 v každodenním boji proti chtíči.

V Žalmu 16,11 se píše: „Ty mi dáváš poznat cestu života, v tvé přítomnosti je plnost radosti, po tvé pravici jsou rozkoše navěky.“ 

SOUVISEJÍCÍJe modlitba za ochranu zbytečná, když život vždy přináší utrpení? John Piper odpovídá

„Můžete mi vysvětlit, jak může slavné zaslíbení, jako je Žalm 16,11, fungovat v mém dnešním každodenním boji proti chtíči?“, zeptal se Derek. 

Piper podle The Christian Post tento verš rozvedl, aby ukázal, jak zaslíbení věčné radosti v Boží přítomnosti motivuje věřící k odmítání pomíjivých hříšných potěšení, jako je pornografie, ve prospěch trvalého uspokojení v Kristu.

Vlivný evangelikální teolog začal tím, co nazývá biblickým principem motivace: „Bible používá strach a naději, aby nás odvedla od nečistoty.“ Citoval Římanům 8,13, který varuje před duchovní smrtí těch, kdo žijí podle těla, ale slibuje věčný život těm, kdo skrze Ducha usmrtí hříšné touhy.

Tato dvojí dynamika hrozby a zaslíbení, vysvětlil zakladatel projektu Desiring God, se prolíná celým Písmem.

„Peklo je skutečné, nebe je lepší. Utečte před peklem, usilujte o nebe,“ řekl Piper a zdůraznil ostrý kontrast mezi následky hříchu a odměnou za svatost.

Piper připustil, že strach a naděje nejsou výhradně křesťanskou motivací, a poukázal na evangelium jako na proměňující faktor. „Žádné jiné náboženství nezjevuje Boha, který poslal vlastního Syna, aby podstoupil trest za hříchy svých nepřátel,“ řekl a zdůraznil 1. Petrův 2,24: “On sám na svém těle vzal naše hříchy na kříž, abychom zemřeli hříchu a žili spravedlnosti.“

Piper tvrdil, že Kristova smrt nejen zajišťuje odpuštění, ale také posiluje věřící, aby se postavili hříchu. „Ježíšova smrt nejenže zaplatila za náš hřích, ale také nám vykoupila moc nehřešit,“ vysvětlil. „To je to, co vykoupil. ‚On sám na svém těle vzal naše hříchy na kříž, abychom zemřeli hříchu a žili spravedlnosti‘. Za to zaplatil.“

Pastor se vrátil k Žalmu 16,11, aby ukázal jeho ústřední význam v boji proti chtíči. Pro věřícího se Boží přítomnost stává nejvyšším zdrojem radosti, která převyšuje všechny pozemské radosti, řekl a dodal: „To je nyní plnost radosti vykoupená krví. Tyto radosti nyní nejsou pouze Boží přítomností v Kristu; jsou Božím vykoupením v Kristu. Bůh v Kristu je zaslíbením. Bůh v Kristu je cena, za kterou bylo zaslíbení vykoupeno.

Když čelí pokušení, Piper věřícím radí, aby přemýšleli o dvou skutečnostech: „Moje mysl se obrací ke kráse a moje mysl se obrací ke krvi,“ řekl.

Krása je podle něj příslib věčné radosti v Boží přítomnosti a krev je cena, kterou Ježíš zaplatil, aby se tento příslib stal skutečností. Tyto pravdy společně poskytují největší sílu pro čistotu.

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi. 

-red- Datum: 4. února 2025 Foto: CC Search – John Piper

Exit mobile version