Křesťané v Ghaně tlačí na politiky, aby zakázali homosexualitu. Podporovatelům LGBT agendy hrozí 10 let za mřížemi

Většina křesťanských církví v Ghaně podporuje navrhovaný zákon, který by v případě schválení mohl poslat lesby, gaye, bisexuály a transsexuály na pět let do vězení a ty, kdo se zasazují o jejich práva, na deset.

Kontroverzní návrh zákona o podpoře „správných lidských sexuálních práv a ghanských rodinných hodnot“ navrhl zčásti předseda organizace Advocates for Christ-Ghana Edem Senanu. Křesťanský aktivista řekl portálu Christianity Today, že zákon je nezbytný kvůli „stupňující se propagaci osob z LGBT+ komunity v Ghaně“.

SOUVISEJÍCÍHlava anglikánské církve kritizuje ghanský zákon o homosexualitě, ten posílá LGBT lidi do vězení

Organizace se sídlem v Jihoafrické republice, která obhajuje práva LGBT osob, se v červenci 2020 pokusila zorganizovat konferenci v Ghaně a v lednu 2021 bylo v Akkře, hlavním městě této západoafrické země, otevřeno centrum pro homosexuály. Přestože konference byla nakonec zrušena a centrum bylo také zavřeno, zvýšily se obavy konzervativních křesťanů o další vývoj v zemi.

Newsletter Křesťan dnes – týdenní přehled nejdůležitějších zpráv

„Nastala eskalace,“ podotkl Senanu. „Připadalo mi zvláštní a také urážlivé, že kdokoli mohl otevřeně založit kancelář na propagaci LGBT+ komunity s využitím svého vlivu a možností finančních zdrojů k náboru mladých lidí, aby se přidali k jejich řadám.“

Ghanské zákony v současnosti zakazují „nepřirozené tělesné znalosti“, což je legislativa převzatá z britského práva, když Ghana získala v roce 1957 nezávislost. Za tento zločin hrozí tříletý trest, ale jen zřídka je aplikován v praxi.

Návrh zákona zvyšující tresty za vztah mezi osobami stejného pohlaví předložilo v červnu osm zákonodárců v čele se Samuelem Georgem z opoziční strany Národní demokratický kongres (NDC).

Křesťanská rada Ghany, která zahrnuje anglikány, metodisty a presbyteriány, a Ghanská letniční a charismatická rada (GPCC), zastřešující skupinu 200 církví a organizací, vydaly společné prohlášení podporující návrh zákona. Naléhaly na parlament, aby návrh zákona schválil, a na prezidenta Nana Akufo-Adda, aby jej podepsal. Obě ekumenické organizace uvedly, že homosexualita je „nepřijatelné chování, na které se náš Bůh mračí“ a je „cizí ghanské kultuře a systému rodinných hodnot“. Tvrdily také, že zákon „pomůže ochránit náš rodinný systém“.

Na druhou stranu organizace na ochranu lidských práv jako Rightify Ghana tvrdí, že návrh zákona je populistickým trikem, který má odvrátit pozornost křesťanů a dalších voličů od skutečných problémů, které politici nedokázali vyřešit, včetně vládní korupce, nezaměstnanosti a špatné infrastruktury.

„Existuje přesvědčení, že když nenávidíte LGBT lidi, získáváte hlasy,“ řekl pro CT ředitel Rightify Danny Bediako.

Ghana je jednou z 32 afrických zemí, kde je homosexualita trestným činem. Chrisitanity Today v této souvislosti dodává, že je to hluboce konzervativní země, zejména pokud jde o sexualitu a genderové role. Asi 71 procent obyvatel se hlásí ke křesťanství.

Rightify Ghana, která kromě obhajoby práv LGBT osob, se stará o lidi s HIV, by byla podle Bediaka nucena ukončit činnost, pokud by zákon prošel ve své současné podobě.

„Je znepokojivé vidět, jak se tradiční církve a náboženské instituce vyhýbají hlavním potřebám a problémům, které ovlivňují Ghanu, ale místo toho mluví o lidské sexualitě a propagují nenávist,“ řekl. „Mnoho LGBT osob žije pod neustálým duchovním zneužíváním ze strany svých náboženských denominací nebo institucí.“

Líbí se vám tento článek? Podpořte fungování novin

Abychom mohli vytvářet obsah, který čtete zdarma, spoléháme na dary od našich štědrých čtenářů, jako jste Vy.

Pomozte nám pokračovat v této misi a podílejte se na ní spolu s námi. 

-red- Datum: 1. listopadu 2021 Foto: Pixabay – ilustrační

1 Komentář

  1. Je to postoj zcela zvráceného křesťanství. Apoštol Pavel a nepochybně i Ježíš měli zcela jasný a odmítavý postoj na homosexualitu, avšak nikomu ani nevyhrožovali vězením. Náš současný stav a pozice ve světě je výrazem naší minulosti. Pokud ji nebudeme brát v úvahu a zamítneme ji, což je v rozporu se samotným Písmem, pak jsme tedy jakousi „hříčkou“ čeho si a jsme vydáni opět čemu si, na milost či nemilost.
    A všemocný a spravedlivý Bůh nečinně přihlíží?

    Odpověď

Zanechej svou odpověď

Tvoje e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Děkujeme za váš komentář